
Een goede huisstijl is een vormgegeven filosofie van een bedrijf of product. Het DNA van uw onderneming. Het logo of beeldmerk moet daar een herkenbare overtuigende afbeelding van zijn. Door de huisstijl eenduidig overal terug te laten komen ontstaat een strakke, herkenbare uitstraling van een bedrijf, dienst of product. Elke huisstijldrager draagt immers bij tot het totaalbeeld van de organisatie. Ons doel is dan ook om deze merkpersoonlijkheid in de volle breedte te ontwikkelen, te implementeren en te bewaken in een huisstijl handboek.
Opdracht
Implementatie van de nieuwe (landelijke) visie op fotografie voor de Nationale Politie en de aanleg van de nieuwe beeldbank voor de Nationale Politie.
Werk
Art-direction, research, overzicht maken van 25 fotografen verdeeld over Nederland, briefing aan fotografen, begeleiding, nomenclatuur, overleg met betrokkenen en organiseren/plannen van mensen, materieel, locaties, figuranten, representatieve agenten zoeken, rechten bij evenementen, veiligheid, traffic management, administratie, logistiek, archiveren en allerlei photoshop en beeldbewerking handelingen.
Doel
1 beeldbank van de (nationale) Politie.
Huisstijldragers Politie Limburg Zuid en Brabant Zuid-Oost
Voor de vormgeving van de diverse communicatie uitingen hebben we gezocht naar een verlengstuk van het huisstijlhandboek zoals die in 1993 is neergelegd. Daarbij hebben wij in de totale opzet van de vormgeving gezocht naar een frisse wind die professionaliteit, herkenbaarheid, dynamiek, daadkracht, integriteit en trots vertegenwoordigt.
Een vormgeving die door kleurgebruik en vorm alleen bij de politie kan horen. Ook hebben we gezocht naar een uitstraling van een organisatie die modern in het leven staat en betrokkenheid uitstraalt. En welke sympathie opwekt en zou kunnen resulteren in meer ogen op straat.
Werk
- huisstijl handboek met alle communicatie middelen
- corporate overzicht brochure
- brochures over allerlei specifieke onderwerpen
- advertenties
- posters
- magazine
- pasjes
- intranet
- jaarverslagen
- nieuwsbrief
- omslagmappen
- en nog veel meer...
Opdracht
Totaal pakket Procesontwikkeling.
Opdracht
Opdracht was om een huisstijl te ontwikkelen die een eenduidige weergave moest zijn voor het AZU, het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ), de Faculteit, het Militaire hospitaal en het Calamiteiten hospitaal.
Doel
Eenduidige uitstraling het academisch ziekenhuis internationaal op de kaart te zetten door 1 beeldmerk te hanteren.
Oplossing
Een voor de hand liggend voorstel voor de naam was om het UMC Utrecht te noemen. Voor de U kon in de volksmond gekozen worden voor Utrecht of voor Universiteit. UMC.
Resultaat
Een 'warme deken' gevoel waar de patient zich vertrouwd voelt en een goed gevoel krijgt over zijn herstel.
Voor de de vormgeving in de breedte hebben we gekozen voor een warme uitstraling. Door veel frisse kleuren te gebruiken stralen de folders en brochures duidelijkheid, sympathie en professionaliteit uit.
Werk
- huisstijl
- standaard huisstijl drukwerk
- gevel belettering
- brochures
- jaarverslagen
- uitnodigingen
- magazine
- boekjes
- en nog veel meer...
Probleem
Te weinig verbinding met de Universiteit.
Oplossing
Meer naar voren brengen dat het LUMC verbonden is met de Universiteit in vorm en kleurgebruik.
Resultaat
Totale huisstijl voor het LUMC in Leiden.
Alle huisstijl items die wij ontwikkeld hebben, zijn uiteindelijk beschreven in een huisstijl handboek.
Werk
- uitwerking logo op alle huisstijl dragers
- standaard huisstijl drukwerk
- formulieren
- brochures, folders
- jaarverslagen
- advertentie campagnes
- kleding
- servies
- tassen
- huiskleding, stropdassen, sjaals
- wagenpark
- en nog veel meer...
Probleem
Door de jaren is de huisstijl en andere elementen door gemeentefunctionarissen zelf in elkaar gezet. Men heeft gezien dat er geen enkele lijn is terug te vinden is in alle uitingen doordat elk afdeling z'n eigen spullen verzorgt.
Oplossing
Éen huisstijl en alle uitingen vastgelegd in een huisstijl handboek.
Het wapen van Oostzaan opnieuw vormgegeven en in ere hersteld.
Resultaat
Eén gezicht van de gemeente Oostzaan. Professioneel en servicegericht.
Werk
- nieuwe vormgeving van het wapen van Oostzaan
- huisstijlhandboek
- huisstijl drukwerk
- formulieren
- brochures
- krant
- jaarverslagen
- diverse formulieren
- servies
- vlaggen
- tassen
- en veel meer
Probleem
Meer naamsbekendheid van de firma Homburg in Oostzaan.
Van oorsprong een leverancier van haspels, hardhout importeur en leverancier van hardhouten vloerdelen:
Werk
- logo
- brochures
- media overzicht vakbladen
- advertenties
- websites
- omslagmappen
- posters
- allerlei formulieren
- Beursstand
Opdracht
Re-branding van het oude imago en huisstijl.
Oplossing
Nieuw logo op alles doorgevoerd.
Werk
- nieuw logo op basis van oude
- huisstijl drukwerk
- formulieren
- doorgevoeren alle elementen fabrieksterrein
- kleding
- servies
- reclame
- give-aways en gadgets
- advertenties
Achtergrond
Epen ligt in een gebied met een grote rijkdom aan bronnen en bronbeken. Vanaf de Belgische grens (nabij buurtschap Cottessen) tot aan het dorp Mechelen stromen op een afstand van nog geen 5 kilometer maar liefst 26 bronbeken en is er een veelvoud aan bronnen die hier spontaan aan de oppervlakte komen. Plaatselijk liggen zelfs 6 tot 7 bronnen in een brongebiedje bij elkaar. Hiermee kent deze regio de hoogste dichtheid aan bronnen in Nederland!
Werk
- Logo
- brochure
- Uitzetten van 3 wandelroutes
- routekaarten tekenen
- constructie voor de borden
- informatie borden in 2 soorten
- plaatsen van informatieborden
- bewegwijzing bordjes
- stenen palen
- stenen plalen plaatsen
- etiket bier Piters & Poolus
- bier filtjes
- ontwikkeling bier Piters & Poolus
Vraag
Weergave van een nieuwe huisstijl in al z'n verschijningsvormen.
Doel
huisstijl die de kwaliteit van de school neerzet in Zaanstreek Waterland.
Betere verzorgde visuele communicatie leidt tot een beter 'wij' gevoel waar de leerling en docent zich beter bij voelt. Maar ook een goed gevoel krijgen bij de ouders en de bedrijven die straks die leerlingen krijgen.
Uiteindelijk in die cirkel een nog betere kwaliteit krijgen.
Resultaat
Het systeem waarbij het imago van de school visueel verbeterd is heeft geresulteerd in een stroom van meer leerlingen en betere docenten naar de school waardoor het onderwijs nog beter is geworden.
Werk
- logo
- gevelbelettering
- briefpapier, visitekaartjes
- rapporten
- omslagen
- brochures
- folders
- advertenties
- proefwerkpapier